חיפוש

קלנועיות – כל מה שחשוב לדעת

החלטת שאתה מעוניין לרכוש קלנועית מתקפלת או רגילה? קטנה או גדולה? מעולה! בכתבה זו תגלו כמה דברים שבטח ידעתם על קלנועיות, אבל בטוח גם שתמצאו כמה עובדות שלא ידיעתם אבל כדי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים את הקלנועית שלכם, ואולי אפילו תחסכו כמה אלפי שקלים, בלנסות להחליף את הקלנועית שחשבתם שאתם צריכים בקלנועית חדשה.

נעשה סקירה קצרה על סוגי הקלנועיות מהידניות הפשוטות ועד הקלנועיות המתקפלות אוטומטי באמצעות שלט רחוק לקיפול פשוט וקל לקלנועית קטנה וקומפקטית, קצת על היתרונות והחסרונות הקיימים.

איך בוחרים קלנועית מומלצת שמתאימה לצרכים שלך?

ראשית, צריך להכיר את סוגי הקלנועיות שיש, לא החברות ולא המותגים, ישנם סוגים שונים של קלנועיות המשמשות למטרות או יותר נכון לצרכים שונים.

הסוג הפשוט ביותר שבדרך כלל גם הזול ביותר, הינה קלנועית ‘פלט’ יכולה להגיע עם 3 או 4 גלגלים לא ניתנת לקיפול, ישנם דגם אשר ניתנים לפרוק את הכסא ולקפל את הכידון. על מנת להכניסו לתא המטען שברכב אך קצת מסורבל ועדיין גדול ואינו מתאים לכל סוגי הרכב.

קלנועית שמתאימה לאלה שמעוניינים ליסוע בקרבת הבית בלבד ושאינם מתכננים ליסוע עם הקלנועית ברכב או לטיולים ארוכים.

האם נסיעה בקלנועית מתקפלת היא בטוחה?

נסיעה בקלנועית הינה בטוח מאוד, מעבר לאפשרות ליסוע על מדרכה ולא על הכביש (מוגבל עד 12 קמ”ש בישראל) לרוב המוצרים יש מערכת בלימה אלקטרונית, יש לבחור בין 3 ל4 גלגלים לפי נוחות והתאמה לדרישת הלקוח. המוצר עובר אישור מכון תקנים אירופאי ( תקן CE) ובמגבלות סחרי יבוא בישראל מחוייב בדיקה ואישור מכון תקנים בישראל.

במסגרת הפיתוחים, ניתנה תשומת לב רבה לנושא הבטיחות ופותחו פתרונות ייחודיים לבטיחות של נהג הקלנועית וגם עבור משתמשים אחרים בדרך.

מהנדסים וצוותי פיתוח שלנו שמו דגש על הדברים הבאים:

שלדה קשיחה

מערכות היגוי מתקדמות משופרות

מנגנוני אבטחה ליצירת בלימה של הרכב במקרה של אובדן שליטה

פגוש קדמי המסוגל לספוג אנרגיה.

מערכות תאורת בלימה

מנגנון המזהה תנועה חריגה בידיות של הקלנועית ומכבה את המנוע באופן מידי.

מד-מצבר, הנותן אות כאשר המצבר קרוב להתרוקנות

מה היתרון של קלנועיות קטנות?

היתרון הגדול ביותר הינו איחסון! לקלנועית קטנה אשר מתקפלת למזוודה טרולי קטנה וקומפקטית ניכנסת לכל תא מטען, קל לאיחסון בבית ואינו תופס מקום. 

איך מתפעלים קלנועית מתקפלת?

השימוש בקלנועית הינו קל לתפעולו מאפשר לאדם המבוגר או למי שסובל ממגבלה של יכולת לניידות, לקבל חזרה את היכולת להתנייד בעצמו, תפעול קיפול הקלנועית אשר מתקפלת עם שלט קלה ופשוטה לרוב מדובר ב “כפתור פתיחה” ו כפתור סגירה” ישנם דגמים אשר כוללים שלט מתקדם יותר עם כפתור “בקרה” לפני פעולת הקיפול.

לאילו כלי תחבורה ניתן להכניס עם קלנועית מזוודה מתקפלת?

בישראל נושא הנגישות תופס תאוצה משנה ולשנה וצובר חשיפה גדולה, היום קיימת הנגשה כמעט לכל כלי תחבורה ברחבי הארץ מאוטובוסים דרך רכבות ואף מוניות מונגשות.

קלנועית המתקפלת לצורת מזוודה ניתן להכניס לכל תא מטען, צורתו הקטנה והייחודית מאפשרות אחסנה גם במקומות קטנים יחסית, יתרון גם לאחסון בבית.

כמה זמן צריך לטעון את הקלנועית לפני שימוש?

מבלי להיכנס להספקים וצריכה של סוללות ליתיום או עופרת יש לטעון את הקלנועית בין 4 עד 8 שעות לטעינה מלאה של הקלנועית, לשימוש ממושך לפי הוראות יצרן. רצוי לבדוק את מצב הסוללה לפני תחילת הנסיעה.

לכמה זמן מחזיק מצבר / סוללת הקלנועית בכל נסיעה?

משך שימוש הסוללה כמובן תלוי בסוג הסוללה / המצבר, הספק הסוללה ורמת הצריכה של המוצר. לרוב טעינה מלאה אמורה להספיק לבין 4 עד 10 שעות בשימוש/נסיעה

כתיבת תגובה